Direktlänk till inlägg 8 juni 2018

Numerologi

Av Gun Pålsson - 8 juni 2018 00:49

 

 

Vad är numerologi?

Är läran om hur siffror påverkar oss andligen. Hur nummer blir till symboler som har inverkan på våra liv och vår personlighet. Till varje bokstav hör en siffra. Man gör då en uträkning av vilket nummer ens namn symboliserar och med hjälp av definitionen av den siffran kan man ta vara på sina färdigheter på bästa sätt och förstå vad meningen med ens liv är. Sedan tittar man även på födelsedatumet.


Med hjälp av numerologi får vi reda på vilka vi är som personer men också vad vi har för uppgift här på jorden. Precis som läran om astrologin är numerologi en ödestro. Det betyder att det var förutbestämt när vi skulle födas och vilket namn vi skulle få, det vill säga, det kunde inte vara annorlunda. Därför är också våra öden förutbestämda, vi har en särskild plats på denna jord och förväntas utföra speciella uppgifter i enlighet med vår personlighet. Numerologi ger oss redskapet att svara på de eviga frågorna: Vem är jag? Varifrån kommer jag? och Vart är jag på väg?


Det visar oss de grundläggande förutsättningarna för just vårt liv. Vi kan fortfarande påverka det och göra egna, fria val. Men vårt öde kan vi aldrig ändra och personligheten kan bara ändras till en viss gräns. Man bör akta sig för att försöka se in i framtiden med hjälp av numerologi. Det är viktigt att förstå att vi hela tiden har ett stort inflytande över våra liv.



Udda och jämna nummer inom numerologi

Siffrorna i numerologi brukar delas in i två olika sorter: Udda och jämna nummer. Vad som menas med detta rent matematiskt sett kräver ingen närmare förklaring. Men andligt sett symboliserar de jämna siffrorna logik, intellekt och det konkreta medan de udda siffrorna symboliserar intuition, kreativitet och det konstnärliga. Siffror kan också ha dessa två sorters inverkan på oss. Dels kan vi förstå dem på ett logiskt sätt genom att räkna men det finns också en intuitiv upplevelse av dem. En del människor beskriver t.ex att vissa tal har en bestämd färg, är manliga eller kvinnliga eller förknippas med en person de känner.


Alla tal har dessutom både positiva och negativa egenskaper, precis som talet självt rent matematiskt kan vara positivt eller negativt. Det är ungefär som med tarotkort – kortet kan hamna ”rättvänt” eller upp och ner. Varje egenskap hos en människa har en positiv och en negativ sida, de är två sidor av samma mynt och utan det negativa kunde det positiva aldrig ha existerat. Detta illustrerar också hur du kan se på livet, du kan välja att se jobbiga händelser som någonting fruktansvärt eller som en utmaning av vilken du kan växa.


Det är viktigt att veta att man alltid bara använder siffrorna 1 till 9. När du gör olika summeringar och får ett tvåsiffrigt tal så tar du de två siffrorna och adderar dem. Skulle du t.ex få talet 25 tar du 2 + 5 vilket blir 7. Så länge du får ett tvåsiffrigt tal fortsätter du alltid så här.


Det finns några nummer som är lite speciella, nämligen talen 11, 22, 33 och 44. Dessa läggs både samman som beskrivet ovan och behandlas samtidigt som separata tal, dvs. som de är.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun Pålsson - 13 juni 2018 00:53

Budskap 1 kort   25 kr  Val från alla lekarna     3 kortsläggning   40 kr  Val från alla lekarna     Kortläggning För själsfrände  50 kr Syftet med relationen Hinder i relationen Änglarnas vägledning Troligt resultat, baserat på n...

Av Gun Pålsson - 12 juni 2018 12:18

              Mina Diplom   Solljushealing Energin i solen är en varm mycket högt vibrerande och kärleksfull energi, som är mycket fördelaktig och användbar i alla typer av behandling. Solenergi har många goda egenskaper. De...

Av Gun Pålsson - 11 juni 2018 10:31

Fick feedback igen av en och det ser ut såhär:  Tack Marika Franzén! helt rätt kort. va lite förvirrad innan och visste inte om jag skulle ta en ny kurs eller jag skulle söka arbeten som lokalvårdare. Så som jag tolkade korten va att jag skulle for...

Av Gun Pålsson - 9 juni 2018 15:48


Idag så la jag ännu en kortläggning och det var från gudinnornas vägledning och såklart fick jag bra feedback igen.     Du kunde inte ha fått mer rätt kort. Det där är jag rakt igenom.Du är riktigt duktig på detta, och ja du kommer rekomenderas o...

Av Gun Pålsson - 9 juni 2018 09:47


Igår så la jag en kortläggning på en i våra grupp då jag inte har lagt kort på över 1 år för folk jag inte känner. Och jag fick en sådan bra feedback så det är roligt :D Här kommer feedbacken:   Tack så himla mycket..Det stämmer precis på prick...

Skapa flashcards